Drukas resursa adrese: https://kandava.lv/informacija_iedzivotajiem1/lidz_3_aprilim_jaiesniedz_valsts_amatpersonas_deklaracija_par_2017_gadu
Drukas datums: 05:29:25 24.04.2024

Līdz 3. aprīlim jāiesniedz valsts amatpersonas deklarācija par 2017. gadu 07.03.2018

amatpersonas_deklaracija.jpgValsts ieņēmumu dienests (VID) atgādina, ka līdz 2018. gada 3.aprīlim ieskaitot valsts amatpersonām ir jāiesniedz kārtējā gada valsts amatpersonas deklarācija par 2017.gadu. Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Valsts amatpersonas deklarāciju, kā arī jebkuru citu dokumentu iespējams iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem.

VID pateicas visām 19 767 valsts amatpersonām, kuras to šogad jau ir izdarījušas. Izanalizējot saņemtās deklarācijas, VID ir konstatējis, ka daļā no tām atkārtojas vairākas līdzīgas kļūdas, t.i.,  


  • Netiek norādīti papildus valsts amatpersonas amatam ieņemtie amati un/vai noslēgtie uzņēmuma līgumi (2.punkts)
  • netiek norādīts lietošanā esošs nekustamais īpašums (3.punkts)
  • gadījumā, ja 2017. gadā valsts amatpersona ir sākusi lietot jaunu automobili (iegādājusies, iznomājusi vai tml.), deklarācijā netiek norādīts, kas noticis ar iepriekšējo automobili (5.punkts)
  • nenorāda automobiļa vai arī cita kustama vai nekustama īpašuma pārdošanas rezultātā gūtos ienākumus (7.punkts)
  • gadījumā, ja valsts amatpersonai 2017.gadā ir izveidojušās parādsaistības, t.i., ņemts aizdevums,  taču deklarācijā šis darījums netiek norādīts (8.punkts)
  • netiek pieprasīta informācija no valsts reģistra par amatpersonas radiniekiem (12.punkts). 

 Aicinām visas tās valsts amatpersonas, kuras vēl tikai gatavojas iesniegt deklarāciju, pievērst īpašu uzmanību šiem deklarācijas punktiem un neskaidrību gadījumā konsultēties ar VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem, lai izvairītos no šādām vai jebkurām citām kļūdām. 

Jau iesniegtās deklarācijas iespējams precizēt viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID tīmekļvietnē esošajā Publiskojamo datu bāzē. Lai precizētu iesniegto deklarāciju, amatpersonai ir jāvēršas VID, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, un jāpamato precizējumu nepieciešamība.

Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanu pienākumu un kārtību nosaka likums „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”. Plašāka informācija par to, kas ir valsts amatpersonas, amatpersonu deklarācijas iesniegšanas kārtība un termiņi, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām valsts amatpersonas konsultēties klātienē pie VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem vai arī zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4.tematu "Informācija valsts amatpersonām”. Tāpat VID mājaslapas sadaļā "Kontakti” ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un laikā, izvēloties tematu "Jautājums par valsts amatpersonas deklarāciju”.