Drukas resursa adrese: https://kandava.lv/jaunumi/par_paveikto_2018_gada_socialas_attistibas_un_ekonomiska_plana_izpilde
Drukas datums: 04:13:54 29.03.2024

Par paveikto 2018.gada sociālās attīstības un ekonomiskā plāna izpildē07.01.2019

egils_dude_0.jpgKatru gadu, pieņemot pašvaldības gada budžetu, tiek apstiprināts arī attiecīgā gada “Sociālās attīstības un ekonomiskais plāns”. Nosaukums varētu likties pietiekami sarežģīts un nesaprotams, bet šī dokumenta būtība ir lielāko plānoto darbu apkopojums ar tam atvēlēto finansējumu. Visiem 2018. gada plānā paredzētajiem pasākumiem nepieskaršos, pastāstīšu par būtiskākajām izmaiņām un mēģināšu pamatot tās.

Šogad neīstenojām Kandavas Ozolāju estrādes kora kāpņu atjaunošanu. Iemesls ir pārlieku lielā būvdarbu sadārdzināšanās. Ja bijām plānojuši 49610 Eiro, tad iepirkuma rezultātā saņēmām piedāvājumu par gandrīz 108 tūkstošiem. Šobrīd ir pārstrādāts tehniskais risinājums šo kāpņu pārbūvei, to novienkāršojot un samazinot paredzamās izmaksas. Ļoti ceru, ka darbus izdosies īstenot 2019. gada pavasarī.

Pastaigu taku Pūzurgravā Kandavā neizveidojām, jo  iekavējās projektēšanas darbi. Ceru, ka to izdarīsim nākošajā gadā, vēl jo vairāk tāpēc, ka ir paredzēts ES fondu līdzfinansējums.

Mazās skolas ielas posmu no Sabiles ielas līdz jaunajai katlu mājai neizbūvējām, jo šis posms atrodas uz privātīpašnieka zemes un ar īpašnieku pašvaldībai neizdevās vienoties. Paredzētais finansējums tika novirzīts Lapu ielas seguma pārbūvei. Tāpat segumu nepārbūvējām Cīruļu un Dzeņu ielās un finansējumu novirzījām Lapu ielai. Arī Zīļu ielas posmā un Kalnu ielā segumu nepārbūvējām un finansējumu novirzījām virsmas apstrādes darbiem uz Kandavas pagasta auto ceļa Nr. 56 Smilškalni – Kandava. Visas šīs finansējumu pārdales ir saistītas ar ceļu būvdarbu sadārdzināšanos. Gadā sākumā, uz budžeta sastādīšanas brīdi, ir tāmes ar vieniem cipariem, bet pēc pusgada cipari jau ir citi.

Ļoti smagi veicās ar projekta “Parka pie K.Mīlenbaha vidusskolas labiekārtošana” īstenošanu. Iepirkuma rezultātā izvēlētais būvnieks, pēc daļējas darbu veikšanas, izdomāja būvobjektu pamest. Sekoja līguma laušana un jauna būvnieka meklējumi, izsludinot iepirkumu.  Tikai trešajā iepirkumā pieteicās viens pretendents, kurš apņēmās iesāktos darbus pabeigt par cenu, kas bija būtiski augstāka par sākotnējo. Neskatoties uz grūtībām, paredzētos darbus izdevās veiksmīgi pabeigt.

Aizejošā gada pēdējie “rūpju bērni” ir Vānes pagasta pārvaldes koridoru telpu un ieejas mezgla pārbūve un Cēres pagasta pārvaldes jumta seguma pārbūve.  Vānes objekts jau iesākās neveiksmīgi. Iepirkumā uzvarējusī firma pēc ilgām pārdomām atsauca savu piedāvājumu. Līguma slēgšana tika piedāvāta nākošajām divām firmām ar iepirkumā piedāvātajām lētākajām cenām. Arī tās atsauca savus piedāvājumus. Tika izsludināts atkārtots iepirkums, kā rezultātā noslēdzām līgumu ar būvuzņēmēju, kas apņēmās darbus pabeigt līdz augusta beigām. Tagad ir janvāra sākums, bet visi darbi vēl pabeigti nav….  Situācija tāda, ka darbu kvalitāti uzrauga pašvaldības nolīgts būvuzraugs, kas nepieļauj atkāpes no kvalitātes prasībām. Objektā vairākkārt nomainīti strādnieki un pārtaisīti nekvalitatīvi veiktie darbi. Pašvaldība tiesīga lauzt līgumu ar uzņēmēju, tomēr neesam to darījuši viena iemesla dēļ. Svaigā atmiņā ir būvnieka meklējumi darbu pabeigšanai parkam pie K.Mīlenbaha vidusskolas. Saprotu, ka neviens īpaši nevēlas turpināt cita iesāktos darbus, labot pieļautās kļūdas, bet, ja to darīs, tad jautājums par kādu cenu. Tāpat ir ar garantijas uzņemšanos. Šobrīd situācija tāda, ka būvuzraugs darbus objektā ir apturējis. Līgums ar būvuzņēmēju tiks lauzts un tiek meklēts cits uzņēmējs, kas iesāktos darbus varētu pabeigt.

 Nedaudz citāda ir situācija ar Cēres pagasta pārvaldes ēkas jumta nomaiņu. Sākotnēji bija paredzēts mainīt visas jumta konstrukcijas un jumta segumu. Uzsākot darbus objektā un noņemot izdedžu – skaidu un vēl nezināmas vielas griestu pārsegumu siltinājumu, atklājās, ka ļoti sliktā stāvoklī ir griestu pārsedzes. Konsultējoties ar projekta autoru, būvuzņēmēju, būvuzraugu un būvkonstruktoru, pieņēmām lēmumu pastiprināt griestu pārsedzes ar metāla sijām. Tāpat nolēmām veikt grozījumus projektā un nemainīt visas jumta konstrukcijas, bet tikai tās, kas ir bojātas un visas pārējās pastiprināt. Saistībā ar iepriekš minēto, projekta autors izstrādāja izmaiņas projektā, būvkonstruktors - iespējamos risinājumus un veica nepieciešamos aprēķinus, savukārt būvnieks sagatavoja darbu tāmes saskaņošanai. Katrai no šīm darbībām bija nepieciešams noteikts laiks, tādēļ tie ievilkās līdz gada beigām. Tāpat bija problēmas ar darbu kvalitāti, kas pateicoties būvuzraugam tika atrisinātas.

Atskatoties uz visu iepriekš minēto, secināju, ka, pirms iepirkumu slēgšanas, mums jāapmeklē potenciālais būvuzņēmējs, jāapskata tā īstenotie projekti, jāuzklausa atsauksmes, jo vairs nevaram paļauties uz to, kas tiek iesniegts rakstiski.

Veiksmīgu 2019. gadu vēlot

Egīls Dude, domes izpilddirektors