pavasara-foto-majas-lapai6mazs.jpg
dzīvo ar garšu!
  • Latviski
  • English
mobile_header2.jpg
Lapas karte
AA+A++
A AAA

Tet un Tilde izveido virtuālo asistentu drošticamai informācijai par Covid-1926.03.2020

jaunumi_tet_un_tilde_covid_bot.jpgPapildu tikko izziņotajam vienotajam bezmaksas informatīvajam diennakts tālrunim 8345 no šodienas Latvijas iedzīvotājiem ir pieejams arī jauns veids, kā iegūt drošticamu informāciju par Covid-19 — virtuālais asistents jeb covidbots. Tas sniedz atbildes uz biežākajiem jautājumiem saistībā ar Covid-19, nodrošinot vieglu pieeju uzticamai un operatīvai informācijai, nepārtraukti turpinot mācīties un apgūt jaunākās tēmas. Virtuālais asistents jeb covidbots ir pieejams vietnē covidbots.lv, un ikviena valsts vai pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to savā mājaslapā. Virtuālo asistentu izstrādājuši tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet un valodas tehnoloģiju uzņēmums Tilde.

Jaunā virtuālā asistenta mērķis - būt uzticamam palīgam iedzīvotājiem, kas apjukuši informācijas plūsmā un vēlas vienuviet saņemt pārbaudītu informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar jaunā koronavīrusa izplatību Latvijā. Šobrīd virtuālais asistents prot izskaidrot Covid-19 vīrusa simptomus, paskaidrot, kā rīkoties dažādās ar to saistītās situācijās, kā arī norādīt svarīgākos tālruņu numurus un to, kur iestāžu mājaslapās atrodama aktuālākā informācija. Ir pieejami arī jaunākie statistikas dati par veiktajiem izmeklējumiem un saslimušo skaitu. Covidbots strādās visu diennakti un spēs sniegt atbildes vienlaikus daudziem lietotājiem.

Sociālo iniciatīvu nodrošina tajā iesaistītie partneri – valodas tehnoloģiju uzņēmums Tilde nodrošina virtuālā asistenta tehnisko izstrādi un uzturēšanu, savukārt uzņēmuma Tet pieredzējušie virtuālo asistentu treneri veido un uztur virtuālā asistenta zināšanu bāzi.

"Ārkārtas situācijā drošas un uzticamas informācijas ātra pieejamība ir ārkārtīgi nozīmīga. Tādēļ Tet atbalstīja ne tikai analīžu pieteikšanas tālruņa 8303 izveidi un bezmaksas vienotā informatīvā tālruņa 8345 izveidi un apkalpošanu, bet kopā ar spēcīgiem partneriem esam izveidojuši arī čatbotu, kas vienkopus sniegts atbildes uz būtiskākajiem un biežākajiem iedzīvotāju jautājumiem. Iespēja plašam iedzīvotāju lokam informāciju atrast tūlītēji ir viens no būtiskākajiem ieguvumiem virtuālā asistenta risinājuma izmantošanā, par to esam pārliecinājušies arī uzņēmuma pieredzē. Šodien iedzīvinām sākotnējo covidbota versiju ar atbildēm uz pamatjautājumiem, un Tet komanda turpinās darbu pie tā pilnveides, lai palīdzētu iedzīvotājiem orientēties plašajā informācijas plūsmā," skaidro Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

"Ar šo projektu vēlamies sniegt savu palīdzību vīrusa izplatības ierobežošanā, iesaistot mākslīgā intelekta tehnoloģijas. Virtuālā asistenta zināšanu bāze tiek papildināta ar informāciju no dažādiem avotiem, lai tas kļūtu par uzticamu padomdevēju krīzes apstākļos. Izstrādes komanda strādā ar milzīgu pašatdevi, izveidojot covidbotu rekordīsā laikā un nodrošinot tā nepārtrauktu tālāku apmācību," stāsta Andrejs Vasiļjevs, uzņēmuma Tilde vadītājs.

Virtuālo asistentu savā interneta vietnē ievietot aicināta jebkura valsts un pašvaldību iestāde, kas to vēlas. Iestādēm virtuālo asistentu iespējams saņemt vietnē Covidbots.lv.

 

facebokinstagramtwitteryoutube
PASĀKUMU KALENDĀRS

Latvija.lvKandavas novada ceļu karte.Tukuma novada pašvaldībaAktuālās tirgus izpētesPiejūra, atkritumu apsaimniekošanaKandavas komunalie pakalpojumi
back to top