Noslēdzies projekts “Dari, baudi, dalies Kandavas novadā”02.11.2017
Ar Ražas svētkiem Zemītes tautas namā noslēdzās projekts “Dari, baudi, dalies Kandavas novadā 2017”.
Ražas svētkus apmeklēja 94 dalībnieki. Saņemot pateicības par dalību projektā, dalībnieki dalījās ar savu pieredzi dārzeņu kopšanā un audzēšanā. Šī vasara nelutināja lauku ļaudis ar skaistu laiku un par veiksmīgu ražas augšanu un novākšanu nācās krietni papūlēties. Lai gan pēc aptaujas rezultātiem dalībnieki nevarētu sūdzēties par gluži sliktu rezultātu. Šogad projektā piedalījās divdesmit četras Kandavas novada ģimenes ar ierobežotu rocību, bet pozitīvu vēlmi, pašu rokām papildināt savas saimes galdu, izaudzējot dažādus dārzeņus, kas ir nozīmīgs atbalsts ģimenes iztikšanai
Apkopojot projekta dalībnieku vēlmes, pavasarī mūsu novadā tika iegādātas un izdalītas ražas audzēšanai 833 dažādu dārzeņu sēklu paciņas, 40 kg sīksīpoliņu, 314 kg kartupeļi, 764 kāpostu stādi, 400 tomātu stādi, 19 augļu koku stādi un 13 ogu krūmu stādi.
Pēc dalībnieku anketu apkopošanas uzzinājām, ka esam apstādījuši 5383 m2 zemes, novākuši 3560 kg kartupeļus, 510 kg burkānus, 596 kg bietes, 1184 kg sīpolus, 479 kg gurķus un 403 kg tomātus.
Pēc pateicību saņemšanas ģimenes iepazīstināja ar saviem ziemas krājumiem burciņās, cits citu cienāja ar sanestajiem un organizatoru gādātajiem cienastiem. Folkloras kapela “ Talsu trimiš” rūpējās par jautrību un dančiem. Mazākajiem pasākuma apmeklētājiem ļoti gāja pie sirds latviešu rotaļas, bet lielākie iemēģināja deju soli arī latviešu dančos. Šķiroties daudzi
daudzi dalībnieki izteica cerību, ka nākamajā gadā atkal varēs startēt šajā projektā.
No visas Latvijas šogad Borisa un Ināras Teterevu fonda jaunajā programmā “Pats savam saimes galdam” vismaz 400 ģimenes ieguva papildu iespēju un mudinājumu pašu rokām veikt zemkopības darbus pārtikas sagādāšanai savam saimes galdam.
/Projekts “ Dari, baudi, dalies Kandavas novadā 2017” Borisa un Ināras Teterevu fonda programma “Pats savam saimes galdam” Projekta Nr. 5.2./2017-24/
Ērodeja Kirillova
Projekta koordinatore