Par Kandavas novada klientu apkalpošanas centra sniegtajiem pakalpojumiem06.04.2021
2015. gadā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzsāka Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) izveidi novadu nozīmes attīstības centros. Centru izveides mērķis ir ekonomēt iedzīvotāju resursus, laiku un padarīt valsts iestāžu pakalpojumus pieejamākus. Pakalpojumu centri darbojas uz pašvaldību bāzes, saskaņā ar vienotiem principiem vienkopus nodrošinot klientiem gan pašvaldību, gan noteiktus valsts iestāžu pakalpojumus.
Kandavas klientu apkalpošanas centrs darbu uzsāka 2015. gada oktobrī un šobrīd sniedz konsultācijas par 12 valsts iestāžu e-pakalpojumiem – Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Valsts ieņēmumu dienests, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Nodarbinātības valsts aģentūra, Valsts zemes dienests, Lauku atbalsta dienests, Valsts darba inspekcija, Uzņēmumu reģistrs, Sociālās integrācijas valsts aģentūra, Lauksaimniecības datu centrs, Būvniecības valsts kontroles birojs, Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija. Konsultējam arī par pašvaldības pakalpojumiem un reģistrējam saņemtos iesniegumus.
Centrā ir iespējams pieteikt noteiktus Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) un Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumus (VID). Kandavas novada pakalpojumu centrā strādā pašvaldības darbinieki, nevis attiecīgo iestāžu speciālisti, tādēļ, lai saņemtu padziļinātas individuālas konsultācijas, tomēr būs jāvēršas konkrētā valsts iestādē, taču ir daudzi pakalpojumi, kurus var veikt uz vietas. Pamatā tie ir VSAA pakalpojumi, kur palīdzam aizpildīt iesniegumu veidlapas vai arī konsultējam, kā to izdarīt elektroniski. Visbiežāk tiek saņemti iesniegumi apbedīšanas pabalstu saņemšanai, slimības pabalstu saņemšanai, pabalsti saistībā ar bērniņa piedzimšanu, u.c. Visi pakalpojumi ir bezmaksas. Kā katru gadu, no 1.marta palīdzam aizpildīt gada ienākumu deklarāciju tiem, kuri to sniedz brīvprātīgi (nekonsultējam saimnieciskās darbības veicējus). Šobrīd gan saistībā ar ārkārtas situāciju valstī šim pakalpojumam ir iestājusies pauze, jo deklarācijas aizpildīšana prasa vairāk par klienta apkalpošanai noteiktajām 15 minūtēm, bet nekas nav nokavēts, jo deklarāciju par 2020.gadu varēs iesniegt vēl trīs gadus.
No 2021. gada 1. janvāra līdz 19. martam sniegti šādi pakalpojumi:
Lai saņemtu pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai identifikācijas karte. E-pakalpojumu saņemšanai būs nepieciešams autentificēties ar savu internetbanku, eID karti vai elektroniskā paraksta viedkarti.
Šobrīd, kad daudzas valsts iestādes strādā tikai attālināti, arvien nepieciešamākas kļūst digitālās prasmes. Sniedzam konsultācijas portāla www.latvija.lv lietošanā, jo portāls piedāvā plašas iespējas saņemt e-pakalpojumus no valsts un pašvaldību iestādēm.
Ar mums var sazināties pa tālruni: 63107367; 66954824, vai rakstot: kandava@pakalpojumucentri.lv Informācija par sniedzamo pakalpojumu klāstu pieejama arī mājas lapā: www.kandava.lv – kontakti - Kandavas novada valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs.
Informāciju sagatavoja Kandavas novada VPVKAC speciālistes Aira Ošenberga un Silva Balsere