Satiksmes kontroles iekārtas rezultāti Kandavā01.03.2021
2020.gada nogalē Kandavā pie Abavas, Kūrorta un Lielās ielas krustojuma tika uzstādīta luksofora sarkanās gaismas kontrolierīce, kas fiksēja transportlīdzekļu ātrumu, vai krustojums netiek šķērsots pie aizliedzošā signāla, kā arī, vai transportlīdzeklis nav bez spēkā esošas Tehniskās apskates un OCTA. Pilotprojekta testa periods ilga trīs mēnešus, piedāvājam iepazīties ar tā rezultātiem.
Pilotprojekts tika veikts Abavas un Lielās ielas krustojumā, ar rakursu uz Abavas ielas luksoforu un gājēju pāreju. Tika iestatīti šādi pārbaudes parametri: transportlīdzekļa ātrums, sarkanās gaismas kontrole un pilnas plūsmas automātiskā automašīnas numura zīmes noteikšana (ANPR).
Radara fokuss iestatīts uz gājēju pārejas, ļaujot nofiksēt transportlīdzekļa atrašanos aiz krustojuma STOP līnijas, sarkanās gaismas neievērošanas pārkāpuma gadījumā. Datu joslā redzams transportlīdzekļa ātrums, laika zīmogs, virziens, josla un sarkanās, dzeltenās gaismas statuss.
Pilotprojekta laikā ātruma slieksnis tika uzstādīts uz 50km/h, attiecīgi ātruma fiksēšanas slieksnis uz 56km/h. Pilotprojekta laikā, brīžos, kad radars bija ieslēgts pārkāpumu režīmā, tika fiksēti vidēji 30 ātruma pārkāpumi dienā robežās no 56 km/h līdz 71 km/h. Jāņem vērā, ka pilotprojekts noritēja ziemas apstākļos, kad vidējais braukšanas ātrums ir ievērojami mazāks kā gada siltajos mēnešos, kas tieši ietekmē ātruma pārkāpumu skaitu.
Sarkanās gaismas pārkāpuma režīms tika iestatīts tikai uz sarkano gaismu, pie nosacījuma, ka transportlīdzeklis tiek atzīts par pārkāpēju, ja sarkanās gaismas laikā tas tiek fiksēts uz gājēju pārejas apzīmējuma. Pilotprojekta laikā vidēji tika fiksēti 5 pārkāpumi dienā.
Paralēli ātruma un sarkanās gaismas kontroles funkcijām, radars veic arī transportlīdzekļu numura zīmju atpazīšanu un salīdzināšanu pret TA un OCTA reģistriem.