Ceļa Stende-Sabile-Pūces posms Matkule-Sabile netiks asfaltēts09.02.2021
Šī gada janvārī Kandavas novada dome lūdza satiksmes ministram Tālim Linkaitim rast risinājumu valsts vietējā autoceļa V1402 Stende-Sabile-Pūces posmu Matkule-Sabile (11,37-15,73 km) grants seguma maiņai, izbūvējot asfaltbetona segumu.
Autoceļa posmā Matkule-Sabile atrodas Pedvāles dabas parks, kura atjaunošanai ieguldīti ievērojama apjoma ES finanšu līdzekļi un atpūtas centrs “Zviedru cepure”. Papildus tam, šis posms ir nozīmīgs savienojošais ceļš starp P121 Tukums-Kuldīga un Sabile-Kuldīga ceļu posmiem, kā arī tas ir posma Kandava-Sabile apvedceļš.
Kandavas novada Matkules pagasta un Sabiles iedzīvotāji vairākkārt ir vērsušies ar lūgumu veikt autoceļa Matkule-Sabile grants seguma nomaiņu uz asfaltbetona segumu, līdz šim solījumi par ceļa seguma nomaiņu saņemti no četriem LR Satiksmes ministriem, bet nekādi risinājumi nav rasti.
2019.gadā Latvijas pašvaldību savienība un biedrība “Latvijas ceļu būvētājs” prezentēja interaktīvo karti, kurā atspoguļoti valsts autoceļi, kuru posmi ir viskritiskākajā stāvoklī. Kā viens no kritiskākajiem posmiem ir arī V1402 Stende-Sabile-Pūces posms Matkule-Sabile (11,37-15,73 km), kurš vēl joprojām ir ar grants segumu.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) atbildes vēstules sagatavošanu deleģēja VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, kas norāda, ka pašvaldībai aktuālā autoceļa V1402 Stende-Sabile-Pūces posma Matkule-Sabile asfaltēšanas darbi netiek plānoti.
VSIA „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange paskaidroja, ka valsts autoceļu tīklā veicamo darbu programmu izstrādāšana tiek veikta balstoties uz autoceļu tehniskās apsekošanas rezultātiem un satiksmes intensitātes uzskaites datiem, kā arī tiek izvērtēti sociālekonomiskie faktori: iedzīvotāju izvietojums, elektroenerģijas patēriņš, skolu reforma, sabiedriskā transporta maršruti u.c. Katru gadu tiek izvērtēti visi valsts autoceļi, un valsts autoceļu tīklā veicamo darbu programmās tiek iekļauti autoceļi ar sliktāku seguma stāvokli un lielāku satiksmes intensitāti, tādā veidā nodrošinot iespējami lielākam satiksmes dalībnieku skaitam labākus braukšanas apstākļus.
2020. gadā valsts vietējā autoceļa V1402 Stende-Sabile-Pūces grants segums posmā km 11,37‑15,73 novērtēts ar vērtējumu “labs”, bet satiksmes intensitāte uz šī autoceļa posma, atbilstoši satiksmes uzskaites datiem, ir 513 transportlīdzekļi diennaktī.
Ņemot vērā, ka valstī kopumā sliktā stāvoklī ir vairāk kā puse valsts vietējo autoceļu ar grants segumu, pašlaik autoceļu nozarei pieejamā finansējuma ietvaros autoceļa V1402 Stende-Sabile-Pūces posmu km 11,37-15,73 asfaltēšanas darbi netiek plānoti.
Tāpat J.Lange atzīmē, ka līdz iespējai būtiski uzlabot valsts vietējā autoceļa V1402 Stende-Sabile-Pūces posma km 11,37‑15,73 stāvokli, tiks nodrošināta regulāra autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu izpilde, atbilstoši noteiktajai C ikdienas uzturēšana klasei. Papildus VSIA „Latvijas Valsts ceļi” norāda, ka autoceļa V1402 Stende-Sabile-Pūces posmam Sabile-Pūces ir paralēls valsts vietējais autoceļš ar asfaltbetona segumu V1474 Plosti-Pūces.