1-attels.webp
dzīvo ar garšu!
  • Latviski
  • English
Lapas karte
AA+A++
A AAA

Darba vizītē Kandavā viesojas satiksmes ministrs Tālis Linkaits31.07.2019

dsc_0006.jpg31.jūlijā darba vizītē Kandavā viesojās satiksmes ministrs Tālis Linkaits, lai diskutētu par novada ceļu stāvokli, par sabiedriskā transporta kustību, mobilo sakaru tīkla pārklājumu un citiem aktuāliem jautājumiem.

Uz tikšanos ar ministru bija ieradusies novada domes priekšsēdētāja Inga Priede, priekšsēdētājas vietniece Gunda Cīrule, deputāti, domes būvvaldes, attīstības un plānošanas nodaļas, nekustamo īpašumu nodaļas speciālisti, ieinteresēto pagastu (Zemītes un Zantes) pārvalžu vadītāji, SIA “Kandavas ceļi” vadītājs Ivars Marašinskis, iedzīvotāji un reģionālās preses pārstāvji.

Kandavas novada domes priekšsēdētāja  Inga Priede prezentācijā pastāstīja par ceļu uzturēšanas budžeta apjomu novadā, par realizētajiem projektiem ceļu infrastruktūras uzlabošanā, par mobilo sakaru tīkla pārklājumu novadā, sabiedrisko transporta kustību u.c. jautājumiem. Pie viena izrādot prieku par Cēres ceļa asfaltēšanu, uz ko ministrs norādīja, ka tā “esot kļūda”, jo neredzot vajadzību pēc šo ceļa posmu, kas ved uz Cēres valsts nozīmes karjerām būvniecību un asfaltēšanu, un nu nezināšot kā atskaitīties par veiktajiem darbiem?!

Ministrs informēja, ka ir divas galvenās lietas, kas šobrīd aktuālas visā valstī, tie ir ceļi un sabiedriskais transports. Sabiedriskā transportā sistēma tiks mainīta no 2020.gada, jau izsludināts konkurss, līdz š. g. 9. septembrim ir pieteikšanās autobusu pārvadātājiem. “Ceram būtiski uzlabot gan kvalitāti, gan pašu pakalpojumu  savienojamību ar lielākajām dzelzceļu stacijām, Kandavas gadījumā ar Tukumu. Prioritāte ir dzelzceļam, autobusi ir tikai tie, kas pieved lielākajām dzelzceļa stacijām.”

Viens no galvenajiem jautājumiem, kuru uzdeva ministram, bija par valsts reģionālā autoceļa P109 Kandava- Saldus ceļa posma Valdeķi- Zemīte- Zante- Kapukrogs km 4,90-28,60 asfaltēšanu. Šī ceļa pārbūve tika solīta jau iepriekšējās reģionālās reformas laikā, bet desmit gadu laikā nekādi uzlabojumi nav veikti, tie ir 23,7 km, kas gaida asfaltu. Šie darbi vēl nupat bija ielikti valsts plānā, bet tagad atkal ir pazuduši no 2020. gada plānotajiem darbiem, kopumā tas varētu izmaksāt 4,5 miljonus. Šajā jautājumā ministram nebija pozitīvas atbildes, pēc viņa teiktā, cerību, ka šo posmu noasfaltēs, nav. Prioritāte valsts mērogā ir ceļi, uz kuriem ir avārijas situācija, proti, ceļu nākas slēgt, jo transporta kustība pa to nav iespējama. Mūsu gadījums, ministra vārdiem runājot, nav tik katastrofāls. Nemaz nerunājot par Matkules – Sabiles ceļa posma sakārtošanu. 

Arī uz I.Priedes jautājumu, vai ir cerība atjaunot pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu Rīga-Ventspils-Rīga, ministrs raudzījās skeptiski, lai gan dīzeļvilcienu pārvadājumiem ar laiku pievērsīšoties.

Otrs jautājums bija par mobilo sakaru tīkla slikto pārklājumu Kandavas pagasta Valdeķu ciemā (kultūras nams, bibliotēka, apkārtējie uzņēmēji) un Cēres pagasta atsevišķās vietās, kur nav iespējams sazvanīties pa mobilo telefonu. Uz to ministrs atbildēja, ka Bite mobilais internets solījuši tuvākajā laikā uzlabot mobilos sakarus Valdeķu ciemā, bet par Cēres pagastu gan neesot nekādu priecīgu jaunumu.

Uz jautājumu vai ir plānots kāds atbalsts tranzītielām, to remontam un asfaltēšanai, ministrs atbildēja, ka nokārtojot visas juridiskās procedūras, princips ir 50 pret 50, puse- pašvaldības, otra puse- valsts finansējums, tā iespējams sakārtot noteiktas tranzītielas, pieejamā finansējuma ietvaros. 

facebokinstagramtwitteryoutube
PASĀKUMU KALENDĀRS

Latvija.lvKandavas novada ceļu karte.Tukuma novada pašvaldībaAktuālās tirgus izpētesPiejūra, atkritumu apsaimniekošanaKandavas komunalie pakalpojumi
back to top