Matemātikas nedēļa
Cēres pamatskolā no 25.-29. janvārim notika matemātikas nedēļa. Katrai dienai bija savs uzdevums.
Pirmdiena – vizuālās matemātikas diena, katra klase veidoja plakātu “Skaitļi mūsu dzīvē”. Skolēni jau pa brīvdienām bija savākuši atbilstošus attēlus par skaitļiem un pirmdien klases veiksmīgi to visu salika kopā. 1., 2.klase parādīja, ka skaitļi jau sākas no cilvēka dzimšanas brīža (personas kodi) un cilvēku pavada visu mūžu. Visi plakāti tika godalgoti ar nominācijām 3.klase- visprecīzākie, nekad neko nenokavēs, jo 3 pulksteņi un 3 lineāli, 4.klase – visuzrunājošākie, nekas nav jālasa, bet viss ir tāpat skaidrs, 5.klase – visdarbīgākie, paši visu zīmējuši, 6.klase - visskaitliskākie, visvairāk skaitļu, 7.klase – visviesmīlīgākie, jo tik kārdinoša kūka, kurai blakus, nodzīvotie gadi, dienas un minūtes , 9.klase – visoriģinālākie, jo skaitļus ar kuriem satiekas mācību stundās, bija piegādājis pat ar īsts helikopters. Individuāli savu plakātu bija izveidojis Madars. Pēc plakātiem varēja noprast, ka bez telefonu numuriem, pulksteņiem, naudas un visām pārējām mērvienībām neiztikt, matemātika tikai palīdz sakārtot cilvēku dzīves un ievest zināmu kārtību mūsu sabiedrībā.
Otrdiena – literārā matemātika, katrs individuāli varēja uzrakstīt dzejoli, pasaku vai vēstuli cipariem. Visčaklākie bija 2.klases skolēni - Laine, Biruta, Daniela, Linda, Jānis, Aksels.
Trešdiena – skanīgās matemātikas diena, no dziedāšanas grāmatām jāatrod dziesmas ar skaitļa vārdiem un jānodzied .
Ceturtdiena – atjautīgā, praktiskā un kustīgā matemātikas pēcpusdiena. Šo pasākumu vadīja 8.klase un audzinātāja, kur katra skolēna vārds bija pēkšņi pārvērties par ciparu. Matemātikas skolotāji no 1.- 9.klasei bija sagatavojuši aizraujošus un interesantus atjautības uzdevumus, lai katrā klasē noskaidrotu atjautīgāko. Pasākums iesākās ar iesildīšanās uzdevumiem – jāierauga pareizais automašīnas stāvvietas numurs - tikai pagriezt lapu otrādi un ieraudzīt izdodas 6.klasei, 9.klasei un skolotājām. Zvaigzni saskatīja 9. kl., 7.kl., 5.kl., 6.kl., 4.kl. Tālāk uzdevums par koncentrēšanās ātruma spēju noteikšanu, jo bija jāierauga panda starp sniegavīriem un kaķītis , kurš paslēpies starp pūcēm, tas visātrāk izdevās Laurim (9.kl.) un Oskaram G. (6.kl.) Pasākuma laikā cipariņi 1, 4 un 5 uzdeva mīklas, kurās ir skaitļi. Pats aizraujošākais bija praktiskais uzdevums, ko izsniedza aploksnēs cipars 2, kur pēc attēla , darbojoties, jāizveido atbilde. 1.klases meitenes ar knaģīšiem sastiprināja draudzīgās izteiksmes, 2.klase no gumijiņām izveidoja ģeometriskas figūras, kuru pamatni bija izgatavojis cipars 7, 3.klase savēra reizināšanas krelles, 4.klase no pogām (riņķiem) izveidoja lāci, 5.klase cēla namiņu no sērkociņiem, 6.klase uz skatuves izveidoja 1 m3, 7.klase kokteiļa salmiņus pārvērta par vienādmalu trijstūra krellēm, 9.klase cīnījās saspraudīšu rindu pārvērst lodē. Pēcpusdienas visskaļākais brīdis un kulminācija bija katrai klase atbrīvot 2 biedrus no aukliņām ar kurām sasietas rokas, nosacījums - bez griešanas, raušanas, nekas neatlika, kā cipariem 7 un 3 šo triku parādīt priekšā, kā ar vienas darbības palīdzību var atbrīvoties. Cipars 5 noslēgumā iemācīja rotaļu – kustīgā matemātika, pēc vadītāja norādītās skaitliskās darbības un kustības, rezultāts tik reizes jāatkārto kustībā. Paši atjautīgākie mūsu skolā arī tika noskaidroti un tie ir Aivis P. (4.kl.), Alise (9.kl.), Annija (8.kl.), Lelde (7.kl.), Emīls un Oskars G. (6.kl.), Mārcis un Samanta (5.kl.). Maģisko kvadrātu , kurā skaitīšana notika gan horizontāli , gan vertikāli izdevās atrisināt Emīlam, Samantai un Sindijai no 6.klases un Leldei no 7.klases un daudzi iesniedza pareizas atbildes, bet nebija norādītas simbolu vērtības.
Un piektdiena – pati nopietnākā diena – olimpiādes diena matemātikā, bet tas jau būs cits un nopietnāks stāsts.
Matemātikas skolotāji šīs nedēļas laikā centās skolēnus pietuvināt matemātikai un parādīt, ka tai ir liela loma mūsu dzīvē. Dažreiz ar šiem neparastajiem uzdevumiem palīdzam audzēkņiem vingrināties, attīstīt uzmanību, koncentrēšanās spējas, atjautību un uzmanību. Matemātikas skolotāju novēlējums ir, lai nokļūšana līdz pareizajai atbildei vienmēr sagādā gan prieku, gan gandarījumu! Mēs tikai varam dod padomus un ieteikumus, bet domāšana un darīšana ir katra skolēna ziņā.
Skolotāja Natālija Murāne